İzinsiz SMS, Arama ve E-postaları
Nasıl Şikayet Ederim?
Nasıl Şikayet Ederim?
Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemine (tiss.gtb.gov.tr) girdiğiniz zaman küçük bir ekran sizi karşılıyor. Bu ekrana TC Kimlik numaranızı, doğum yılınızı ve cep telefonu numaranızı giriyorsunuz.
Giriş butonuna bastığınız zaman cep telefonunuza bir onay kodu geliyor. Bu kodu sisteme giriyoruz ve şikayet ekranı açılıyor.
- Kısa mesaj (SMS) şikayeti
- Sesli Arama Şikayeti
- E-posta Şikayeti
seçeneklerinden size gelen mesajın kategorisini seçiyorsunuz. Sağ bölümde ise detaylar karşımıza geliyor.
- E-posta adresimizi
- Ev adresimizi
- ve diğer bilgileri dolduruyoruz.
Sonrasında “Şikayete Konu Ticari Elektronik İleti Hakkında Bilgiler” bölümüne geliyoruz. Bu bölümde
- Cep telefonu numaranızı
- GSM operatörünüzün adını
- İletiyi Gönderen Telefon Numarasını
- İletinin Başlık Bilgisini
- İletinin Tarihi ve Saati (burası önemli)
Bilgilerini dolduruyoruz. Hemen alt taraftaki “Ticari elektronik ileti onayım olmadan gönderilmektedir.” seçeneğini işaretliyoruz.
Aşağıdaki bölümde ise Gelen SMS, Arama ya da E-posta’nın Ekran Görüntüsünü jpg/png/gif formatlarında + işaretine basarak yüklüyoruz.
Alt kısımdaki “Gelen Ticari Elektronik İletinin Tam İçeriği” kısmına da size gelen mesajı yazıyorsunuz. Sonrasında alt bölümdeki “Yayın Tercihi” kısmından Adrese veya E-posta‘ya tebligatlarından birini seçiyoruz.
Hemen sağ kısımdaki “Başvuruyu Yap” butonuna basıyoruz.
Bakanlık işlemi sonlandırdığı zaman size bilgi veriyor.
Şikayet Adresi: http://tiss.gtb.gov.tr